“İsrailoğulları 71, Hrıstiyanlar 72 fırkaya ayrıldı. Benim ümmetim 73 fırkaya ayrılacak. Biri hariç hepsi ateştedir.”
Sahabe soruyor: ”Bu biri kimdir?” Efendimiz(sav) cevaplıyor:
“Benim ve Ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olanlardır.”
Demek ki Sünnet-i Seniyye Sahabe-i Kiram ile bir bütündür. Sünnet-i Seniyye’ye ulaştıracak ara katman Sahabe-i Kiramdır. Sünnet-i Seniyye’ye ulaşmak istiyorsanız ,Sahabe-i Kiram’dan gitmek zorundasınız. Sahabeyi ihmal edilebilir görerek Sünnet-i Seniyye’ye ve Asr-ı Saadet’e ulaşamazsınız. Mevdudi’nin sahabe için güzel bir sözü var: ”Onlar mizaç şinas resul bir nesildi.” Yani Efendimiz(sav)in mizacını mizaç edinmiş, O’nunla bütünleşmiş bir nesildiler. “Şuanda bir hadise olsa Efendimiz(sav) ona nasıl bakardı?” sorusunun cevabını en iyi onlar verebilirler.Çünkü onlar O’nu gördüler. Onlar O’nun hayatına tanık oldular. Onlar O’nun jest ve mimiklerini gördüler. O yüzden Sünnet bizim için bir referans ise ona götüren şey de bizim için bağlayıcıdır.
Ebubekir Sifil-Sözü Müstakim Kılmak 2
0 Yorumlar