Allah Resulullah Efendimizi iki zıt şeyden yarattı. Letafetten (ruh) ve kesafetten (kesiflik; cisim). Ruhtan ve cisimden. Yani O, hem cismânidir; hem de ruhanî Cismâniyetini ve beşerî durumunu insanlarla yapacağı mülakat ve sûretlerin mukayesesi için yarattı Beşerî maddesi ile onlara kuvvet vere, onlarla beraber ola, onların yardımcısı ola, onlara bir numûne-i imtisal (gereğini yapma örneği) ve bir gâye ola. İşbu suretle onlara “Ben de sizin gibi beşerim” diyerek onlarla ülfet (kaynaşma, dostluk) ede.
Şekillerine büründüğünü ifade ede. Rûhânî bir kuvvet vermesindeki hikmete gelince, bunu ona nasip eyledi ki; rûhânî âlemdekiler de, onu müşahede edip göreler. Kezâ yüce melekût alemindekiler de. Böylece rûhânîler için de tam bir bereket ve tam bir rahmet ola ve onlar da Onun mübarek cismini müşahede edeler.
Niyazi Mısri, İrfan Sofraları, syf;140
2.1. "Din Nevrozdur.” İddiasının Eleştirel Analizi ve Mantık Hataları Freud “Din nevrozdur.” iddiasını temellendirmek için…
İkinci Bölüm Kelime Tercihi ilk bölümde Klasik Arapçanın tek bir fikri bile ifade etmek…
Rüyalarla aynı kumaştan yapılmayız, bir uykuyla çevrelenmiş küçük hayatlarımız. Shakespeare, Fırtına Suya düştün, sırılsıklam oldun.…
El-amâ, büyük sis. Tirmizî’de Resûle “Allah evrenin yaratılışından önce neredeydi?” sorusunun sorulduğu hadis-i şerif vardır.…
Her ferdin ve toplumun gerçekleştinnek istediği şeyin ne olduğunu araştırsak tek kelime ile mutluluk olduğunu…
Bağıranların ve çağıranların hayatlarının en dramatik ve ruhlarının en hassas ve kalplerinin en titrek yeridir…